tel: +48 41 367 61 95

Wycieczka do Sandomierza...

Rankiem 06 czerwca
klasa 2 a wybrała się na wycieczkę do Sandomierza.
Uczniom  i opiekunom towarzyszyła piękna, słoneczna pogoda.
Zaczęliśmy od Podziemnej Trasy Turystycznej, która stanowi system XIV i XV wiecznych piwnic...

W nich sandomierscy kupcy składowali towary.
   Lochy owiane są niesamowitymi legendami.
   Następnie zwiedziliśmy dom Jana Długosza, w którym mieści się Muzeum Diecezjalne z sakralnymi zbiorami.
Po chwili relaksu w pięknym ogrodzie, który znajdował się tuż przy domu, udaliśmy się do Bazyliki Katedralnej. Tam wysłuchaliśmy historii powstania katedry, a także obrazów zdobiących ściany kościoła.
   W celu zakupienia pięknych pamiątek poszliśmy na Rynek, z którego mieliśmy bardzo blisko do Zbrojowni Rycerskiej. To niesamowite miejsce, w którym można było nie tylko obejrzeć, ale co ważne również przymierzyć zbroje rycerskie i wziąć do ręki miecz lub kuszę.
    Kolejnym punktem programu było wejście na Bramę Opatowską. Z tej gotyckiej bramy, z platformy widokowej roztacza się piękna panorama miasta i okolicy.
   Zmęczeni, ale pełni wrażeń, odpoczywaliśmy w restauracji "Mariano", gdzie posmakowaliśmy miejscowej kuchni.
   Ostatnim  punktem wycieczki był rejs statkiem po Wiśle.
Podziwialiśmy miasto usytuowane na lessowych wzgórzach, nasyconych roślinnością. Urzekały wiekowe budowle i strzeliste wieże kościołów.
   Uczniowie żałowali tylko, że nie spotkali ojca Mateusza, detektywa w sutannie. Wycieczka była dla nich dotykiem historii i architektury z różnych epok, a przede wszystkim piękną i niezapomnianą wyprawą po naszym województwie.