tel: +48 41 367 61 95

Wycieczka do Wiednia i Bratysławy (21-23.05.18)

Wycieczka szkolna do Wiednia

Kolejna zagraniczna wyprawa za nami. Tym razem mieliśmy okazję zwiedzić przepiękny Wiedeń. Zanim jednak tam dotarliśmy zatrzymaliśmy się na Słowacji.
Ale po kolei..

Dzień 1
   Wycieczka rozpoczęła się 21 maja o świcie. Na miejscu zbiórki musieliśmy być już o 4:30 rano. Warto jednak było wstać tak wcześnie, bo dzięki temu już przed południem mogliśmy zażywać kąpieli w basenach Tatralandii na Słowacji. Piękna słoneczna pogoda, baseny z wodą termalną, liczne zjeżdżalnie i mnóstwo innych atrakcji dostarczyło nam niezapomnianych wrażeń.

Zrelaksowani wizytą w parku wodnym ruszyliśmy w kierunku Bratysławy. Po dotarciu do hotelu i pysznej obiadokolacji udaliśmy się na wieczorny spacer, aby zobaczyć najważniejsze zabytki stolicy Słowacji. Starówka okazała się bardzo urokliwa, a podświetlane fontanny dodawały blasku pobliskim kamieniczkom.

Dzień 2
   Zaraz po śniadaniu opuściliśmy Bratysławę i pojechaliśmy do Wiednia. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wzgórza Kahlenberg i mieszczącego się na nim kościoła św. Józefa. To właśnie z tego wzgórza w 1683 roku Król Polski Jan III Sobieski dowodził zwycięską bitwą o Wiedeń i pokonał armię Imperium Osmańskiego. Z tego miejsca roztacza się niesamowity widok - panorama Wiednia.

Kolejnym punktem wycieczki był pałac księcia Eugeniusza Sabaudzkiego, czyli Górny i Dolny Belweder. Piękna architektura budynków oraz niesamowite ogrody z wodnymi kaskadami stanowiły świetną scenerię do robienia zdjęć. W Galerii Belvedere zobaczyliśmy m.in. słynne dzieło Gustava Klimta Pocałunek.

Następnie przemieściliśmy się w rejony Starego Miasta, gdzie nasz zachwyt wzbudziła niezwykła Katedra Św. Szczepana. Widzieliśmy również Hofburg (rezydencję Habsburgów), budynek opery i filharmonii, dom Mozarta, a także ogród różany, w którym oszałamiający zapach i feria barw kwiatów przyprawiały o prawdziwy zawrót głowy. Po lekcji historii "na żywo" mogliśmy przespacerować się najelegantszymi ulicami Wiednia: Kartnerstrasse i Graben.

To jednak nie koniec wrażeń z pierwszego dnia w stolicy Austrii. Późnym popołudniem oglądaliśmy panoramę Wiednia ze szczytu ogromnego koła młyńskiego usytuowanego przy parku rozrywki Prater.

Dzień 3
   Ostatni dzień wycieczki był zdominowany zwiedzaniem przepięknej letniej rezydencji władców Austrii - Schönbrunn

Przepych pałacowych komnat, sali balowej oraz niezwykłe powozy rodziny cesarskiej zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Rozległe ogrody otaczające pałac oraz barkowa Glorieta wznosząca się na wzgórzu za pałacem były przysłowiową kropką nad "i".

Po pysznym obiedzie z tradycyjnym wiedeńskim sznyclem i małych zakupach ruszyliśmy w drogę powrotną do Kielc.

Wiedeń to niesamowite miasto, do którego z pewnością warto wrócić.